طراحی و خدمات وب‌سایت

طراحی انواع سایت توسط تیم متخصص در شرکت ماکان

طراحی انواع سایت توسط تیم متخصص در شرکت ماکان

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

الکسا چیست؟

حتما بارها شنیده‌اید که مدیران سایت درمورد رتبه الکسا و رقابتی که بین سایت‌ها در بهبود رتبه در الکسا وجود دارد، صحبت می‌کنند.

برای کسانی که با طراحی سایت و رتبه آن در موتورهای جستجو آشنایی ندارند، سؤالاتی مطرح می‌شود.
الکسا چیست؟
چه اهمیتی در رتبه سایت دارد؟
رابطه الکسا با سئوی سایت چیست؟
و…

الکسا (Alexa) یک وب سایت آنالیزکننده ترافیک سایر وب سایت‌ها است؛
و وب سایت‌ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان رتبه‌بندی می‌کند.

تاریخچه الکسا

در سال 1996،  Brewster Kahle و Bruce Gilliat الکسا را پایه‌گذاری کردند.
الکسا با الهام از کتابخانه سلطنتی اسکندریه و یا بزرگترین کتابخانه مصر باستان قبل از میلاد (Royal Library Of Alexandria) نام گذاری شده است.
الکسا در سال 1999 توسط شرکت آمازون خریداری شود و سپس با گوگل، مایکروسافت و… همکاری کرد.

چگونگی محاسبه رتبه در الکسا

جایگاه در لیست الکسا، بر اساس تعداد بازدیدهای کاربرانی که تولبار یا نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده‌اند؛
در 3 ماه گذشته محاسبه می‌شود.
کاربری که تولبار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده، با بازدید از هر سایت باعث می‌شود
برای آن صفحه یک بازدید ثبت شود.
تعداد بازدیدها و نوع ورود کاربر به سایت (با توجه به اینکه مستقیما وارد سایت شده و یا با آدرسی که در جایی لینک شده وارد سایت شده باشد) در الکسا ذخیره و رتبه سایت را مشخص می‌کنند.
توجه کنید الکسا فقط تعداد بازدید کاربرانی را که تولبار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده‌اند،
در رتبه سایت مؤثر می‌داند؛ و امکان بررسی آمار بازدیدکنندگانی که تولبار را نصب نکرده‌اند، ندارد.

سایت الکسا دو نوع رتبه برای سایت شما ارائه می‌دهد؛ که شامل رتبه جهانی و رتبه کشوری می‌شود.

رتبه جهانی سایت شما :

رتبه جهانی بر اساس میزان بازدید در بازه زمانی یک روزه از سایت شما، محاسبه می‌شود.

رتبه کشوری سایت شما :

رتبه کشوری بر اساس میزان بازدید کاربران از یک کشور خاص (برای سایت‌های ایرانی قطعا بیشترین بازدیدکنندگان از ایران می‌باشند) در بازه زمانی یک روزه محاسبه می‌شود.

تأثیر رتبه الکسا در سئوی سایت :

سئوی سایت موجب بازدید بیشتر از سایت، در نتیجه بهبود رتبه الکسای سایت می‌شود؛
اما با بالا رفتن رتبه الکسا بهبود سئوی سایت تضمین نمی‌شود.
بنابراین بهتر است با تولید محتوای حرفه‌ای و انجام سئوی خوب، رتبه خود را از نظر گوگل و الکسا بالا ببرید.

نکات مهم در تبلیغات ویدئویی

نکات مهم در تبلیغات ویدئویی

همه تبلیغات با هدف توسعه برند و رونق در کسب‌و‌کار مدیران و کار‌فرمایان انجام می‌پذیرد.
هدف از تبلیغات ویدئویی نیز، گسترش کسب‌و‌کار مدیران و کار‌فرمایان می‌باشد.
اما با توجه به پر‌هزینه بودن ساخت ویدئو‌های تبلیغاتی، باید نکات زیادی را در هنگام ساخت در تولید ویدئو‌ها رعایت کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
در این مقاله قصد داریم نکات مهم در تبلیغات ویدئویی را بیان کنیم.

کسب اعتماد با تبلیغات ویدئویی

گزارشات نشان می‌دهد 36 درصد از مردم به تبلیغات اعتماد دارند.
با توجه به بی‌اعتماد شدن مردم به تبلیغات، استفاده از تبلیغات ویدئویی تا حد زیادی در جلب اعتماد مردم تأثیر دارد.
بعلاوه بینندگان از تماشای ویدئوهای حرفه‌ای لذت خواهند برد.

ارجحیت ویدئوهای تبلیغاتی به متن‌ها

مردم ویدئوها را بیشتر در متن ها دوست دارند؛ چرا که تماشای چیزی که هم سرگرم کننده است و هم درک آن آسان‌تر می‌باشد،جذاب‌تر از خواندن یک متن تبلیغاتی است.
تحقیقات نشان داده 69 درصد از مردم تماشای ویدئوی تبلیغاتی را به خواندن متن ترجیح می‌دهند

ماندگاری تبلیغات ویدئویی در ذهن مردم

تبلیغ موفق تبلیغی است که ذهن مردم را درگیر کند و برند شما را در ذهن ماندگار کند.
ممکن است مشتریان به محض دیدن تبلیغ ویدئویی شما، امکان خرید محصولاتتان را نداشته باشند،
اما با ماندگاری برند شما در ذهن مشتریان در اولین فرصت خدمات و یا محصولات شما خریداری می‌کنند.

ترغیب به خرید

بسیاری از مدیران نمی‌دانند تبلیغات ویدئویی خود را چگونه طراحی و تولید کنند تا مردم را به خرید محصولات و خدمات خود ترغیب کنند.
استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، صدا‌گذاری مناسب، پخش ویدئو در زمان و مکان مناسب از جمله تأثیر‌گذار در تبلیغ است.
همچنین از تبلیغات ویدئویی می‌توان در تبلیغات بین شرکتی نیز استفاده کرد.
چرا که مدیران شرکت‌ها سازمان‌ها نیز به تماشای ویدئوهای تبلیغاتی علاقه بیشتری دارند.

برای رعایت این نکات بهتر است از یک تیم حرفه‌ای و متخصص تولید ویدئوی تبلیغاتی کمک بخواهید.
مجموعه ما می‌تواند خدمات متنوعی در زمینه تولید انواع ویدئوهای تبلغاتی به کارفرمایان ارائه دهد.

تولید محتوای حرفه‌ای سایت

تولید محتوای حرفه‌ای سایت

سئو سایت

همه ما می‌دانیم که امروزه تبلیغات اینترنتی تأثیر زیادی در معرفی کسب وکار کارفرمایان دارد.
اولین و مهم‌ترین اصل، بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی، تولید محتوای حرفه‌ای سایت است.
با استفاده از محتوای تولید شده می‌توان مشتریان زیادی را جذب و آن‎‌ها را به مشتریان دائمی تبدیل کرد.
طراحی مناسب، توضیحات کامل و بارگذاری تصاویر، بدون رعایت نکات تولید محتوا و بهینه‌سازی، نمی‌تواند تأثیر مثبت در دیده شدن سایت فروشگاهی شما داشته باشد.

تولید محتوا باید به گونه‌ای باشد که به نیازها و سوالات مخاطبان پاسخ دهد.
در واقعا گوگل، مخاطبان را به سایتی ارجاع می‌دهد که بتواند به بهترین نحو، سوالات آن‌ها را پاسخ دهد.
پس تولید محتوای سایت، نباید فقط در راستای تأمین اهداف فروش کارفرما انجام شود.
تولید محتوای مناسب، با کیفیت و سازگار با موتورهای جستجو، باعث بالا رفتن رنک سایت شما و در نتیجه بیشتر دیده شدن سایت شما می‌شود.
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با سایت و محصولات شما، در تیترهای اصلی و داخلی متن، نقش مهمی در تولید محتوا ایفا می‌کند.

برخ نکات تولید محتوای حرفه‌ای سایت

طولانی بودن محتوا در رتبه سایت شما در گوگل تأثیر مثبت دارد.
بهتر است محتوای تولید شده از 300 کلمه بیشتر باشد تا گوگل آن را معتبر بداند.
در واقع الگوریتم پاندای گوگل، که محتوای صفحات اینترنتی را بررسی می‌کند،
صفحات با محتوای کم را بی ارزش تلقی کرده و سایت‌های با محتوای کامل را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

محتوای تولید شده، باید غیرکپی، علمی و معتبر، گویا، قابل فهم و بدون حاشیه باشد تا توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و در سئو سایت تأثیر مثبت داشته باشد.

در تولید محتوا بهتر است راه‌های ارتباطی دیگری نیز ذکر شود، وقتی مخاطبان و مشتریان، محتوای سایت را خوانده
و برای آن‌ها مفید واقع شود، قطعا به دنبال راه‌های ارتباطی دیگری با شما هستند؛
و به مشتریان دائمی شما تبدیل می‌‎شوند.

درمورد بعضی از مطالب استفاده از تصاویر می‌تواند بیشتر از متن تأثیرگذار باشد.

محتواهای درج شده در صفحه اول سایت باید جذاب‌تر از سایر صفحات باشد.
در این صفحه می‌توان خلاصه ای از فعالیت‌های شرکت و فروشگاه و یا معرفی مؤسس و کارکنان را بیان کنید.

طراحی ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی ، سئو و بهینه سازی سایت

امروزه بیشتر مردم از طریق اینترنت، به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود می‌گردند؛
به همین دلیل، طراحی و راه‌اندازی سایت مناسب کسب وکار شما و همچنین مدیریت صحیح آن باعث توسعه کسب و کار و افزایش فروش محصولات و خدمات شما می‌شود.
طراحی ، سئو و بهینه سازی سایت یکی از روش‌های رونق بخشیدن به کسب و کارتان است.

طراحی یک سایت غیرحرفه‌ای نه تنها به بهبود بخشیدن کسب وکار شما کمک نمی‌کند؛
بلکه در رتبه سایت شما و در نتیجه پیشرفت کسب وکارتان تأثیر منفی دارد.
یک سایت خوب و قوی باید از نظر موتورهای جستجو، رتبه خوب و رنکینگ بالایی داشته باشند
تا کاربران بیشتری به سایت شما رجوع کرده و خدمات و محصولات شما را ببینند.

در طراحی سایت نکات زیادی حائز اهمیت است که باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل می‌شود.
این نکات شامل فونت، اندازه و رنگ متن، تصاویر استفاده شده، انیمیشن‌های فلش، تولید محتوای مناسب و… است.
همچنین سایت باید ساده، زیبا و کاربر پسند باشد.

از مهم‌ترین مؤلفه‌های افزایش رنکینگ سایت، انجام سئو و بهینه سازی مناسب برای سایت است.

سئو چیست؟

Seo (سئو) مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد.

بهینه سازی و یا سئو سایت شامل تکنیک‌هایی برای افزایش دیده شدن و بالا رفتن جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل می‌باشد.
مسلماً با بیشتر دیده شدن سایت فروشگاهی شما توسط مشتریان، فروش محصولات و خدمات شما افزایش می‌یابد.
پس هرچه سئوی سایت بهتر باشد، کسب و کار و یا برند شما اعتبار بیشتری پیدا می‌کند.

سئو چیست؟

در این مطلب قصد داریم عبارت SEO را به طور مفصل توضیح دهیم و آن را مورد برسی قرار دهیم.

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتور های جست و جو است. همان طور که از نام آن مشخص است، ما در سئوی سایت ها عملکرد آن ها را بر اساس استاندارد های موتور های جست و جو بهبود می بخشیم.

در واقع سئو مجموعه کار هایی است که ما برای بهبود عملکرد سایتمان انجام میدم. جهت بهبود سئوی سایت ها اصول زیادی وجود دارد. بیشتر افرادی که سایتشان را سئو می کنند  به فکر استفاده از اصول گوگل هستند! چرا که گوگل پر طرفدارترین موتور جست و جو بین موتور های جست و جوی کل جهان است! بر اساس آخرین آمار رتبه بندی موتور های جست و جوی برتر به شکل زیر است:

 

نام موتور جست و جو

درصد استفاده کاربران در سطح جهان

گوگل

80

یاهو

9.5

بینگ

8.5

بقیه

2

 

همان طور که در جدول بالا می بینید وب سایت گوگل پر طرفدار ترین موتور جست و جوی حال حاضر جهان است. به همین دلیل آمدن به صفحه اول گوگل یکی از دغدغه های مهم صاحبان وب سایت ها است! اما کار به این سادگی ها هم نیست! گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه بندی است. این بدین معنا است که سایت هایی که بیشتر با این معیار ها تطابق داشته باشند در صفحه اول قرار می گیرند. اما همه این معیار ها اهمیت یکسانی ندارند. پس یک سایت موفق سایتی است که خود را با مهم ترین این معیار ها تطبیق دهد و اصول اصلی را رعایت کند.

موتور های جست و جو هر روز در حال تغییر معیار های خود هستند. پس اگر می خواهید یک مهندس سئوی خوب باشید و یا سایتتان را به نحو احسنت بروز کنید باید از آخرین معیار ها و اصول موتور های جست و جو مطلع باشید. بیشتر سایت ها یا افرادی که می خواهند سایت خود را سئو کنند بعد از گذشت کمی زمان و نتیجه نگرفتن از کار خود نا امید می شوند و سئو و طراحی سایت را رها کرده و کار خود را متوقف می کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که سئوی سایت زمان زیادی می برد و برای نتیجه گیری بهتر باید ماه ها تلاش کرد. پس اگر پشتکار و صبر کافی را ندارید هرگز به فکر سئوی سایت خود نیوفتید!

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نقش به سزایی در موفقت سایت دارد. چنانچه سایت در صفحه اول گوگل قرار بگیرد میتواند به راحتی با چند مطلب پر طرفدار بازدید روزانه خود را به 200000 برساند (که واقعا یک رقم عالی است!).